Jeroen @ Burgerhout.org

Weekendje Lost Places bezoeken

Paar maanden geleden hadden we afgesproken met Twinlife, LiZoe, Highthorns, EL_N_LE, Esjame2010, Frogfoot, Angel66v, Bierthjuh en Wijntjuh, om Lost Places te gaan doen in het grensgebied van Luxemburg en Frankrijk. Na een goede voorbereiding was het 8 januari de dag dat we vertrokken richting Luxemburg.
Voor diegenen die de GC-nummers wilt hebben, klik hier.
Voor meer foto’s, kijk op mijn Flickr account.

Dag 1

Ik, en nog 2 andere moesten eerst nog werken, dus rond 16 uur vertrokken vanuit Nieuwkoop. Toen wij in België waren, was de rest al in het hotel. Na een tussenstop, bij een aantal snelweg-geocaches en bij Baraque de Fraiture, om te dineren, kwamen wij rond 21:45 aan bij het hotel.

Dag 2

De volgende ochtend na het ontbijt gingen we dan op pad.
Eerst deden we The Control Room en The Maze.

Control Room

20160109_094804IMG_9643IMG_9650IMG_9653

Eerst de ingang zoeken. Er zijn zoveel ingangen. Heel vreemd om in een verlaten fabriekspand zo rond te lopen. Nadat we enkele ruimtes hadden bezocht, kwamen we dan eindelijk in de Control Room. Echt mega indrukwekkend dit.

The Maze

Nadat we de Control Room hadden gevonden, gingen we opzoek naar de ingang van The Maze. Nadat we de ingang hadden gevonden, konden we beginnen aan het doolhof onder de grond. Af en toe moesten er een paar meters bukkend afleggen, want het was op sommige plekken wel erg laag. Na een half uurtje ongeveer kwamen we op de goede plek. En uiteraard de geocache gevonden.

20160109_104411 20160109_111158

1EF – Abri de Vekring

Toen was het tijd om naar de eerste bunker van dit weekend te gaan. De eerste uitdaging was om het 3 meter diepe gracht te overbruggen. Zie het filmpje. Eenmaal binnen moest je eerst met een hele boel trappen naar beneden. Als je beneden bent, verwacht je niet hoe groot het is. Ook hier was het na wat rondzwerven de geocache gevonden.
IMG_9655 IMG_9656

(ESPB) Le chemin des sangliers @ night

Op naar de volgende bunker. Hier was het een zoektocht naar de ingang. Na heel lang zoeken toch de ingang gevonden. Ook hier was het eerst afdalen om vervolgens in een gigabunker terecht te komen. We moesten in de keuken zijn en aldaar ook de geocache gevonden.

IMG_5007 IMG_5010 IMG_5011 IMG_5014

Hierna zijn we terug naar het hotel gegaan. Na het eten in het dorp nog een “gewone” geocache gedaan.

Dag 3

Een nieuwe dag met mooie Lost Places op het programma.

Raiders of the lost place II

We begonnen de dag met een bunker. Eerst met 154 treden naar beneden. Eenmaal beneden is het ook hier mega groot. Smalspoor, munitieruimtes. Uit de logjes te hadden gelezen, konden we wel eens tussen 2,5 – 4 uur bezig zijn. Dankzij de aanwijzingen was de geocache snel gevonden en waren we binnen 45 minuten weer buiten.

IMG_5017 IMG_5019 IMG_5031 IMG_5024

[BBQ] Ghost train!!

Even een simpele Lost Place. Een oude spoortunnel. Het was hier even zoeken naar de cache.

NO LIMIT – Centrale d’Oxygène Liquide

Dit was ook een oude fabriek. Na veel rondkijken en foto’s te hebben genomen, beklom Mischa de watertoren. Enkele minuten later had hij al de geocache gevonden. Na nog wat fotomomenten te hebben gehad, gingen we door naar de volgende.

CAM00487 IMG_9676 IMG_9680 IMG_9682

[S.T.A.L.K.E.R.] Explorer

De laatste hier in de omgeving. Nadat we ook hier het terrein op waren gelopen, was het zoeken naar de ingang. Aangezien alle normale deuren dichtgelast waren, vonden we een ingang op de 1ste verdieping. Na wat rondzwerven en zoeken naar de aanwijzingen, hadden we ook deze geocache gevonden.

IMG_9688 IMG_9693 IMG_9700 IMG_9711

A M N E S I A
Op de weg terug naar huis, hebben we nog 1 Lost Place gedaan in Mechelen.
Leo had deze al gedaan, maar desondanks moest ook hij nog even zoeken naar de geocache.

Tot slot was het een zeer indrukwekkend weekend met grote bunkers en verlaten fabrieksterreinen.
Voor diegenen die de GC-nummers wilt hebben, klik hier.
Voor meer foto’s, kijk op mijn Flickr account.

4 thoughts on “Weekendje Lost Places bezoeken

1. jburgerhout Post author

Dit is meer een kwestie van goed de “handleiding” lezen en niet verdwalen… 🙂